6. Lokakuuta

14.23

Moikkamoi! Ensin haluan pahoitella tästä pienestä viikon kestävästä blogihiljaisuudesta. Musta on jotenkin tosi vaikea tajuta että oon kirjotellut elämääni säännöllisesti vuoden 2012 keväästä, eli yli kolme vuotta pitämättä kertaakaan sen kummempaa taukoa. Pidemmällä tauolla tarkoitan yli parin kuukauden kestävää taukoa. Ei nyt sillä, että olisin sitä kertaakaan tarvinnut, mutta ei mikään ihme että mulla on nykyään motivaatio ja ideat vähän hukassa. Mun on vaan tosi vaikeaa jättää tää blogi pois elämästä, koska se on kuitenkin mun mielessä päivittäin ja se on mulle iso juttu. Saattaa kuulostaa tosi hassulta, mutta näin se usealla bloggaajalla menee. Jatkuva huono omatunto postaamattomuudesta, vaikka ei sen niin pitäisi mennä. En ole edes varma onko siellä ruutujen toisella puolen enää kiinnostuneita seuraajia, mutta kyllä jotkut ihanat siellä aktiivisesti kommentoi. Kiitos siitä hurjan paljon 

Oon ollut nyt viikon myös vähän kipeänä, en kuumeessa mutta koko ajan on aika huono olo. Oon aina just tällänen, saatan tulla kipeäksi että olo on aika jäätävä, mutta sitten sitä kuumetta ei tule, tai mitään sellaista että olisi tekosyy jäädä kotiin makaamaan. Täällä Maltalla tulee muutenkin oikeastaan jokaiselle syksyllä flunssaa kun tää kelit alkavat muuttua kylmemmäksi. Olin esimerkiksi koko viime syksyn koko ajan kipeänä, enkä todellakaan toivo tälle syksylle sitä samaa. No, onhan mun elämäntavat nyt täysin erit kun tasan vuosi sitten, joten eiköhän tästä selvitä!



En oo varmaan ikinä käynyt elämäni aikana näin monesti leffassa kuin täällä Maltalla ollessani. Muistan kun pienenä oli niin siistiä mennä katsomaan Harry Potteria tai Pirates of the Caribbeania Jyväskylän leffateatteriin. Sinne pääsi niin harvoin. Löytyyhän meiltä Ähtäristäkin leffateatteri, mutta ei se oikeastaan sellaiselta tunnu. :D 

Mulle ja Yousafille on tullut leffassa käymisestä yksi rentoutumistapa ja viime perjantaina käytiinkin katsomassa No Escape - niminen leffa. Leffassa käyminen on myös tosi hyvä tekosyy herkutella ja otetaan aina tietenkin popparit ja kokikset messiin. Tän elokuvan kanssa se oli kuitenkin virhe, koska en saanut oikein poppareita alas kun tuo leffa oli niin jännä! Pakko kyllä suositella niille, jotka tykkää vähän jännemmän puolisista toimintaleffoista. 


 

Päätin vielä jakaa teille asukuvaa viime lauantailta. Täällä on päivisin edelleen tosi kuuma, ja musta tuntuu että mua katsotaan jotenkin tosi oudosti kun puen noin vähän päälleni. Ja tuolla kuumalla tarkoitan sellaista 25 astetta. No, kyllä tänne pian ne kylmät kelit tulee ja sitten on muuten ikävä sitä kun sai pitää hametta ja toppia! :D Lauantai-iltana kävin vielä moikkaamassa Kiiaa Sliemasa. Oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa 



Mulla oli tänään myös vapaapäivä, ja lähdettiin metsästämään mulle kajaria mun huoneeseen Yousafin kanssa. Mua ärsyttää kuunnella musiikkia kännykästä kun esimerkiksi laittaudun. Käytiin parissa eri kaupassa ja yhdestä löytyikin täydellinen Bluetoothilla toimiva kaiutin sopivalla hinnalla. Käytiin myös syömässä Istanbul Kebab House - nimisessä paikassa ja että tuo ruoka on niin taivaallista! 

Mun tukkakin alkaa haluta vähän vaihtelua kesän jäljiltä ja ajattelin tehdä aika radikaalin muutoksen tässä parin viikon sisään. Siitä sitten myöhemmin lisää kun on sen aika. :)


Sitten pitää vielä hehkuttaa yhdestä asiasta. Varattiin Yousafin kanssa lennot viime viikolla ja mä pääsen kuin pääsekin jouluksi kotiin  Oon ihan täpinöissäni, enkä jaksais yhtään odottaa paria kuukautta. Täytyy pitää myös peukut pystyssä, koska Yousaf ei kuulemma lähde ollenkaan jos siellä ei oo tuolloin lunta :') Jos totta puhutaan, niin kyllä mäkin lunta haluan nähdä! En malta oottaa että nään perheen ja kaikki kaverit ja saan viettää joulun täydellisessä seurassa 

Kiito vielä kaikille, jotka laitoitte kysymyksiä tuonne kysymyspostaukseen. Koitan saada niihin vastattua tämän viikon aikana! :)

♥ Marjut 

You Might Also Like

11 comments

  1. Ruma Menninkäinen6. lokakuuta 2015 klo 16.50

    Tilastollisesti ehkä joka 4:s/5:s vuosi on Ähtärissä ei-valkoinen joulu.
    Tosin 2000 vuoden jälkeen on ollut keskimäärin noin 19,23 cm lunta jouluaattona (vaihteluväli 0-39, vuosina 2000-2012).

    Vuonna 1980 oli peräti 53 cm. Ja vuonna 1995 26 cm. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun matikkapää ei riitä noihin tilastoihin, mutta pitää toivoa että tää joulu olis valkoinen! :) Niin ja piti vielä sanoa, että hirvee ikävä <3

      Poista
    2. On mulki "vähä ikävä" <3
      Mä veikkaan että on valkoinen joulu, mutta saatanhan olla väärässäkin. ;)

      Poista
  2. Haha, hyvä periaate Yousafilla ettei lähde matkaan jos ei ole lunta. En lähtis minäkään jos toisena vaihtoehtona olis Malta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep, mutta kyllä Suomessa onneksi on sitten muutakin nähtävää. Mutta haluaisin ehkä eniten näyttää just sen lumen :)

      Täällä Joulua en oo kertaakaan ollut, mutta viime jouluna asteita oli täällä lähempänä nollaa ja täälläkin kuulemma näkyi lumen tapaista jäätä joissain paikoissa! :D Mutta en mä tiiä, molemmissa olis kiva viettää joulua, mutta ehkä suomi vie voiton kotoisuuden ja perheen takia :)

      Poista
  3. Tälläset kuulumispostaukset on niin kivoja lukea sulta! :) Ulkomailla tuntuu että aina tulee kipeeks syksyisin! :D mulla on ihan sama, että olo on aina kauhee mut ei oo kuumetta. Toivottavasti et tuu kipeemmäks ja pääset nauttimaan olostas siellä terveenä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Vilma, tosi kiva kuulla että tykkäät! Joo toi on tosi hassua, koska en mä Suomessa oo koskaan oikeastaan kipeenä :D Hyvä kuitenkin tietää, että en oo ainut, joka sairastelee ulkomailla. Joo toivotaan näin ja kiitos sulle tosi paljon tsempeistä <3

      Poista
  4. Tää oli ihan hyvä postaus eikä sen tartte aina ollakaan mikään ihmeellinen postaus! :) blogeissa on ollut liikkeellä syksyn/loppuvuoden things to do ja sit joku kuukauden suosikit on kans kiva, et siin muutama idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tosi ihana uulla että tykkäsit! Joskus musta kuitenkin tuntuu, että nää kuulumispostaukset saattaa olla vähän tylsähköjä, mutta nyt kun alkaa miettimään niin eihän ne välttämättä olekkaan! :) Joo, noi ideat pitää kyllä laittaa korvan taakse ja toteuttaa jossakin vaiheessa. Kiitos sulle tosi paljon vinkeistä <3

      Poista
  5. Siellä on niin kivan näköstä ! Paljonko suurin piirtein maksaa lennot suomeen ja takasin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin täällä kyllä on <3 Hinnat riippuu täysin vuodenajasta ja siitä, millä lentelee, mutta kesällä maksoin n. 350 menopaluusta ja nyt jouluna olevat lennot oli 200 euron tienoilla. :)

      Poista