Such a lovely 2 weeks ♥

4.43

Hei rakkaat! Tässä on tullut nyt vähän pidempi postaustauko, koska sain kaksi viikkoa sitten mun äitin tänne lomailemaan. Aika kului lähinnä äitin kanssa altaalla maaten, shoppaillen tai nähtävyyksiä kierrellen. 


Äiti tuli siis kaksi viikkoa sitten maanantaina ja haettiin se lentokentältä illalla Yousafin kanssa. Meitä molempia jännitti ihan älyttömästi ja musta oli aivan ihanaa nähdä äiti pitkästä aikaa. Olikin kerennyt tulla ihan hullun kova ikävä!

Ensimmäisenä iltana me vaan kierrettiin St. Julianssia ja menin sitten vielä yöksi äidin hotelliin, että päästiin sitten ajoisssa aamulla tekemään jotain kivaa yhdessä. 


Se ''kiva'' olikin sitten shoppailua ja altaalla makaamista. Multa oli jäänyt vahingossa bikinit kotiin, joten mulla oli hyvä tekosyy käydä ostamassa uudet. Yousafkin tuli myöhemmin altaalle ja vietettiin siellä oikeastaan sitten koko päivä.



Illemmasta lähdettiin käymään Mdinassa, mikä onkin mun yksi lempparipaikoista täällä Maltalla. Sitä sanotaan myös ''Hiljaiseksi kaupungiksi'', koska se on niin hiljainen ja kaikki kadut on niin pieniä kuin olla ja voi.

Kierreltiin hetki, käytiin tsekkaamassa tuo kirkko ja käytiin sitten lopuksi vielä syömässä. Aivan ihana päivä <3


Keskiviikkona olikin meijän työpaikan tapahtuma nimeltä ONE-event. Päivä alkoi seminaarilla St. Juliansin elokuvateatterissa missä oli puhumassa Betssonin isoimmat pomot.

Seminaarin jälkeen meidät jaettiin ryhmiin ja siirryttiin Vallettaan tekemään iPad-challengea. Siirtymisessä meni älyttömän kauan kun ihmisiä oli hullun paljon, ainakin yli tuhat. Betssonin työntekijöitä oli ihan jokapuolelta maailmaa. Tuossa iPad-challengessa meidän ryhmät kiersi ympäri Vallettaa tehden erilaisia tehtäviä. Mun mielestä se oli tosi hauska kokemus, vaikka olikin ihan älyttömän kuuma. Ryhmät oltiin myös jaettu sillä tavalla, että ketkään ei tuntenut toisiansa. Se oli mun mielestä kanssa aika hauskaa kun sai siinä samalla tutustua uusiin ihmisiin.

Valletassa kiertelyn jälkeen me saatiin mennä kotiin suihkuun ja laittautumaan ja illemmalla mentiinkin sitten illalliselle. En oo _koskaan_ ollut noin hienossa tapahtumassa, ja oli tosi siistiä pukea mekko ja korkkarit. Tapahtumassa syötiiin ja juotiin hienosti ja pöydät oli taas jaettu sillä tavalla ettei tuttuja ollut samassa pöydässä. Tapahtumassa jaettiin erilaisia palkintoja ja mukana oli myös muutamia esiintyjiä. Harmittaa kun en saanut sieltä oikein kuvia, mutta jos saan niitä jostain niin jaan ne myös tänne blogin puolelle.

Palkintojen jaon jälkeen alkoivat sitten bileet ja siellä oli myös open bar. Eli kaikki sai juoda niin paljon kuin halusi. En kuitenkaan itse jaksanut siellä kovin myöhään olla, ja lähdettiinkin sitten bileistä Sagan kanssa jo yhden aikoihin. Mutta kaiken kaikkiaan oli tosi onnistunut ilta ja aivan mahtava kokemus!


Tapahtuman jälkeen mulla oli taas muutama päivä töitä, eikä mitään ihmeellistä siinä välissä tapahtunut. Yritin viettää mahdollisimman paljon aikaa äitin kanssa aina kun mulla oli siihen vaan aikaa.

Kun mulla oli sitten maanantaina vapaa, lähdettiin käymään porukalla Cominolla. Oon käynyt tuolla kerran aikaisemmin Kristan ja parin muun kaverin kanssa ja tuo paikka oli yhtä ihana kuin muistinkin. Sää ei ollut aamusta kovin lupaava pilvien takia, mutta onneksi 12 aikaan ne lähti pois.




Tuon Cominon huono puoli on se, että tuo ranta on  aina aivan liian täynnä. Tuohon Cominoon kuuluu myös tuollainen pienempi saari ja siellä oli vähän enemmän tilaa joten päätettiin mennä sitten sinne. Ainut ongelma oli vain se, että sinne piti uida. Tai no ei uida, mutta kävellä meressä, joka on kaulaan asti laukkujen ja arvoesineiden kanssa. Me laitettiin meidän tavarat uimapatjan päälle ja lykättiin se sitten vastarannalle.

Mun yksi pahimmista peloista on meri, enkä ymmärrä miten uskalsin mennä tuon läpi kävellen. Pelkään kaikkea mitä meressä on ja sitä syvyyttä. (vaikkei tuo kamalan syvä ollutkaan). Selvisin kuitenkin kunnialla ja onneksi paluureissulla näkyi vasta niitä kuuluisia Jellyfishejä. Jellyfish on siis sellainen meduusa jonka pistos polttaa ihan älyttömästi ja jättää ikuisen arven. Onneksi ketään meistä meduusat ei päässyt pistämään!



Paluureissulla käytiin tsekkaamassa vielä Popeya-Village hieman kauempaa ja tuonne haluun vielä jossain vaiheesa mennä käymään. Tuo paikka näyttää niin söpöltä! 



Cominopäivän jälkeen mulla oli vielä muutama päivä töitä ja sitten torstaina alkoikin mun viiden päivän pituinen miniloma! Kävin keskiviikkona töiden jälkeen moikkaamassa Kiiaa ensimmäistä kertaa ja oli aivan ihanaa viettää aikaa tuon tytön kanssa! Istuskeltiin Sliemassa höpötellen ja viiniä juoden, ja jatkettiin siitä sitten Pacevilleen.


Seuraavat päivät menikin taas sitten altaalla maaten ja rentoutuen.



Kokattiin myös suomalaista kotiruokaa äidin kanssa ja voi että olinkin täynnä tuon jälkeen. Niin hyvää <3


Mun piti näyttää myös äitille vähän tuota Maltan ''bilekeskusta'' ja mentiinkin käymään Pacevillessä muutamilla yksi ilta. 


Ostin tuon ihanan mekon Jennyferistä vihdoin ja viimein, ei siitä oo kun pari kuukautta kun meinasin sen ostaa. Silloin en jostain syystä kuitenkaan viitsinyt mutta nyt se on mun oma <3 Ihan lemppari tällä hetkellä. Ostoksista puheenollen mun pitäisi tehdä mun viimeaikaisista ostoksista jonkinlainen postaus jossain vaiheessa kun niitä on niin älyttömästi. Ehkä viikonloppuna kerkeen sellasen tekemään :)


Käytiin myös lauantai-iltana yhdessä karaokepubissa ja koko ilta menikin siellä, vaikka meillä olikin suunnitelmissa käydä yksissä biitsibileissä myöhemmin illasta. No ei se mitään, oli kyllä tosi hauska laulaa pitkästä aikaa karaokea! :D


Pian koittikin äitin viimeinen ilta Maltalla ja käytiin syömässä ''hienosti'' Birkun Waterfrontissa.





Oli ihanaa saada äiti käymään täällä <3 Äitin lähdön jälkeen ei kuitenkaan ollut haikeita fiiliksiä, koska mun kone lentääkin ensi maanantaina Suomeen, jolloin me nähdään taas. Mulla on ollut tässä lähiaikoina ihan kauhee koti-ikävä, mutta eiköhän se pian lähde pois! Voi että, en jaksais millään odottaa Suomireissua. <3

Nyt olis vielä pari päivää töitä ja sitten viikonloppu onkin vapaa ja lauantaina täytän pyöreitä, eli 20! Tulee vanha olo, justiinhan mä täytin 18. Toivon että pääsen postailemaan teille jotain ennen mun suomireissua, vähintäänkin sitten niitä viimeaikaisia ostoksia. 

Täällä ei vietetä Juhannusta mitenkään mutta niinkuin aina, aattelin liittää mun synttäreiden juhlinnan siihen Juhannukseen ja juhlia niitä sitten samaan aikaan.

Minkälaisia suunnitelmia teillä on Juhannukselle? Mökkeilyä, festareita vai jotain muuta?

Anteeks näi sekavasta ja vähän turhan pitkästä postauksesta, mutta nyt tuli ainakin kahden viikon tekemiset tiivistettyä. 

Ihanaa Juhannusta kaikille <3

♥ Marjut

You Might Also Like

6 comments

  1. Mitä objektiiveja sulla on ja ootko ollut kameraasi yleisesti ottaen tyytyväinen? :) Tätä on varmasti kysytty sulta jo monesti, mutta enpä löytänyt vastausta kun postauksia on niin paljon. :D Sun blogi on yhä mun lemppareita, vaikka löysin tämän jo pari vuotta sitten !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mun on nyt kyllä pakko myöntää että mulla ei oo oikeastaan hajuakaan kameran käytöstä ja siks en omista mitään objektiivejakaan. Eli ihan sillä alkuperäisellä objektiivilla kuvailen! Haluisin kyllä opetella käyttämään sitä enemmän. :) Mulla on siis Canon EOS 1100D ja oon ollut tyytyväinen siihen näiden vuosien aikana. Ajattelin kyllä ostaa jossain vaiheessa uuden ja paremman.

      Ihana kuulla että oot ollut jo noinkin kauan mun lukijana! Kiitos paljon <3

      Poista
  2. jäiks bilsantunnit välistä? :D jellyfish ei oo mikään yksittäinen laji vaan ihan englannin puhekielessä käytetty sana meduusasta. niitä on siis monia (tuhansia) erilaisia eikä todellakaan kaikki välimeren meduusat polta mitään ikuista arpea. pieni osa meduusoista/jellyistä tekee ihmiselle mitään pysyvää. oon käyny maltalla joskus nuorempana, mua on siellä polttanu meduusa/"jellyfish" pariinki otteeseen ja jälki hävis ihan tyyliin päivässä tai kahdessa. jos katot vaikka wikipediasta meduusan ( https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Medusa_(biology) ) ni se ohjaa suoraan jellyfish artikkeliin :) halusin vaan mainita ku tekstistäs saa kuvan et siel ois jotain tietyn tyyppisiä todella vaarallisia meduusoja :'D xD

    muuten ihan kiva blogi ja on kiva nähä maltaa! voisit vaan postata vähän useemmin ja postata vähemmän kuvia ittestäs, enemmän kuvia maltasta ja sen maisemista! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep, tais jäädä! Mut en mä mitään yleistä tutkimusta noista oo tehny, oon vaan kuullu noista ja oon nähnyt ihmisillä niiden pistoksia, jotka ovat monta vuotta vanhoja ja ne vieläkin näkyvät. :) En itse ainakaan haluaisi tulla pistetyksi.

      Mun blogi painottuu oikeastaan mun elämään, ei Maltaan vaikka se onkin iso osa mun elämää. Tästä syystä yritän pitää maisemakuvat vähemmällä :) Kiitän kommentistasi!

      Poista
  3. Ihana postaus ♡ sun ja äitisi suhde on ihailtavaa. Oon aina katsonut ylöspäin ihmisiä, joiden suhteet omiin vanhempiin ovat noin hyvät. Oman äidin kanssa en tuu oikein juttuun. Paskamyrsky nousee jos teen jotain väärin tai huonosti ja oikein tai hyvin tehdessä, hän aliarvioi tai nostaa itseään ylemmäs omilla saavutuksillaan. Se laskee itsetuntoa aikalailla. Ylläpidä hyvää suhdettas äitiis ja oo siitä ylpeä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana <3 Joo, onhan meilläkin äidin kanssa omat vaikeutemme ollut aikasemmin, mutta nyt kun tätä välimatkaa on näin paljon niin osaa arvostaa sitä yhdessäoloa. :) Hmm, toi on kyllä tosi ikävää jos joku sortaa tuolla tavalla, mutta voisit koitta puhua äitis kanssa jos se auttais asiaan? Toivon että sulla paranee välit sun äitis kanssa!

      Poista