Malta Home

11.59

En tiiä oonko hirveesti mainostanu täällä blogin puolella, että missä mä täällä asun. Eli kun olin asunut siellä työpaikan kämpässä kolme viikkoa, oli aika etsiä uus paikka. Uuden paikan löytäminen oli onneks helppoa, koska Krista oli muuttamassa pois sen kämpästä uuteen paikkaan ja tuolta kämpästä vapautui sitten yksi huone ja muutin sitten sinne. 

Mun lisäks täällä asuu siis kaksi ruotsalaistyttöä, Frida ja Josefine. Fridan tunsin jo ennenkuin muutin tähän kämppään, mutta Josefineen en ollut vielä tutustunut. Se ei kyllä haitannut, koska tutustuminen tuohon tyttöön oli tosi helppoa. Me kaikki kolme ollaan samantapaisessa työssä täällä Maltalla ja itseasiassa me ollaan Fridan kanssa samassa työpaikassa, mutta Frida on vaan ruotsitiimissä ja mä suomitiimissä. Töiden takia nähdään tyttöjen kanssa toisiamme aika harvoin, mutta kyllä me aina kuulumisia keretään kotona vaihtelemaan välillä.



Tykkään ihan sairaasti tän kämpän sisustuksesta, koska tää on jotenkin tosi tyttömäinen ja tavallaan moderni. Tuo iso ikkuna olkkarin päässsä tuo kivasti valoa olkkariin ja keittiöön ja en malta odottaa että pääsen ottamaan aurinkoa tuonne meidän parvekkeelle.


Meidän huoneet on tuon käytävän varrella ja voin joskus napsasta kuvan mun huoneesta kun tää on esittelykelpoisessa kunnossa. Meillä jokaisella on huoneessa omat telkkarit ja kaikilla on vielä omat parvekkeet. 





Meillä on yks kylppäri, mikä on kyllä ihan riittävä meille. Kertaakaan ei oo tullut sellaista tilannetta, että pitäis oottaa suihkuvuoroa tai mitään muutakaan. Johtuu kyllä varmaankin siitä, että me ei olla oikeastaan koskaan samaan aikaan kotona.





Joskus mietin, että haluisin etsiä täältä kämpän, jossa voisin asua ihan yksin. Mut sit alana miettimään, että tuleehan tää paljon halvemmaks jakaa kämppä ja sen kautta myös kaikki kustannukset. Tässä kämpässä on myös hyvä kun on kiintee vuokra eli kaikki tulee samassa paketissa, paitsi netti. Maksetaan tästä n. vähän yli 300e per pää, joten ei mun mielestä ollenkaan paha. 

Mä en oikeen tiedä mitä mä tähän vielä selittäisin, mut jos teillä tulee mieleen jotain kysyttävää niin kyselkää ihmeessä!

Ps; se mun eilinen videon kuvausyritys meni vähän pilalle, mutta katon jos siitä sais jotain pientä videoo vielä tehtyä. :) Mä aion pysyä tänään vaan täällä kotona mun lemppariseurassa, kattoa jotain hyvää sarjaa ja syödä epäterveellisesti. 

Kivat lauantait kaikille 

♥ Marjut

You Might Also Like

8 comments

  1. mua kiinnostais miten pääsit töihin maltalle? Millainen työsopimus on? Onko väliaikainen vai vakituinen työ? Saatko millaista palkaa verrattuna suomen palkkaan? Mitä työ sisältää? Aijoko jäädä tuonne asumaan? Mihin menee vuokran/laskujen jälkeen loput palkasta? Onko työ mieluista? Tahtoisitko toisenlaista työtä? Ehkä postaus käsitellen näitä asioita olisi kiva!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voin tehdä postauksen jossain vaiheessa, missä kerron enemmänkin näitä juttuja. :)

      Poista
  2. Ihana kämppä :) minkälaisia ilmoja maltalla on tällä hetkellä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itekkin kyllä tykkään! Välillä on tosi aurinkoista, ja jotain 18 astetta, mutta välillä taas on tosi huonoja ilmoja eli tuulee ja sataa vettä. Mutta kyllä tää mun mielestä Suomen kelit voittaa :)

      Poista
  3. Mua kiinnostais kans kuulla tosta sun työstä enemmän :) kuinka paljon sun työssä pitää käyttää englantia et onko asiakaspalvelu englanniksi kun sanoit olevas suomitiimis vai kuinka? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo yhdistän nää seuraavaan postaukseen jonka julkaisen! Tosi kiva kuulla että teitä lukijoita kiinnostaa myös tälläset jutut :)

      Poista
    2. innolla ootan mäki postausta näistä! kiinnostaa kans kuulla tosta työstä enemmän kun ois ehkäpä suunnitelmis lähteä syksyllä kaverin kans maltalle asumaan vuodeksi :-)

      Poista
    3. Toihan kuulostaa kivalta! Suosittelen kyllä tulemaan tänne jos vaan on mahdollisuus. :) Yritän saada tuon postauksen jo huomiseks tehtyä.

      Poista