Kysymyspostaus : Vastaukset

10.01

Millon tuut kotiin? <3

Kyllä mä viimestään jouluks tuun kotiin <3  

Ootko tutustunu uusiin ihmisiin maltalla? :)

Oon ihan hullun moniin. Meidän työ on sellasta että höpötellään satojen ihmisten kanssa ja joihinkin sit tutustuu paremmin.

Maltan hyvät ja huonot puolet? :)

Okei tästä listasta voi tulla aika pitkä. Mä oikeesti rakastan erilaisuutta ja tykkään ehkä eniten siitä, että täällä on ihmisiä eri puolilta maapalloa. Ikinä ei voi tietää,  mistä maasta joku henkilö on kotoisin. Oon nähny täällä niin paljon enemmän mitä en oikeastaan ikinä näkis Suomessa. Vaikka täällä onkin suurinosa ihania ja ystävällisiä ihmisiä, täältä löytyy myös niitä vähän hullumpia ja ei niin mukavia. Ja sekin on mun mielestä tosi hyvä, koska silloin oppii ymmärtämään ettei saa olla liian sinisilmäinen niinkuin me monet suomalaiset ollaan. Keksisin näitä hyviä puolia vaikka kuinka kauan, mutta tuossa on nyt ne tärkeimmät. Plus täällä on paljon lämpöisempi kuin Suomessa ja nää maisemat on aivan upeita. Ja täällä on tosi lyhyet välimatkat eri paikkoihin.

Yks miinus on se, että ollaan aina yöt töissä ja päivät nukutaan. Täällä on normaalia ihmisille, että ne nukkuu pari tuntia yössä tai ne ei nuku ollenkaan. Mun mielestä se on ihan hullua, koska mä tartten ainakin sen kuus tuntia yössä. Ja niin, koska me nukutaan aina päivät, mulla on jäänyt näkemättä yli puolet Maltasta. Aateltiin kuitenkin että otetaan pari viikkoa lomaa ennenkun lähdetään ja kierretään kaikki paikat missä on aivan pakko käydä. Muita miinuksia on meidän suihku ja maltalaiset hyttyset. :’D Suomalaiset hyttyset ei oo mitään verrattuna näihin. Ja yks suuri miinus on se, että bussit ei mee aikataulun mukaan, ainakaan täälläpäin missä me asutaan. 


Mistä saitte idean muuttaa Maltalle?

Krista on ollut täällä jo kaks kertaa aikasemmin, joten sille tää oli jo tuttu paikka. Ja mun mielestä se oli turvallista muuttaa sellaiseen maahan, mistä edes jompikumpi tietää jotain. Ja kun meillä ei ollut Suomessa mitään niin se oli lähdettävä nyt tai ei koskaan. Ja en oo katunut hetkeäkään että lähdettiin just tänne. 



Onko sulla joku budjetti jota noudatat siellä?

Ei oikeastaan, koska ei meillä mee täällä rahaa muutakun ruokaan ja vuokraan. Plus kännykkäliittymät ja netti. 

Kenen kautta saitte sieltä asunnon?

Krista löys tän netistä. 

Ootko tykännyt työskennellä siellä baarissa, eikö koskaan oo liian rankkaa?

Oon tykännyt, koska työkaverit on ollut tosi mukavia ja promoottorina on hauskaa olla kun saa höpötellä erilaisten ihmisten kanssa ja siinä samalla oppii englantia. Mutta joo, on tää välillä ollut rankkaakin, että ei me täällä millään ruusuilla tanssita kokoajan.



Kauanko meinaatte vielä asua siellä?

Viimestään jouluks tullaan takas Suomeen. :)

Onko sulla ikävä kotiin?

Nojoo tottakai mulla on ikävä kotia, omaa sänkyä, mun vaatteita ja SUIHKUA. Mut enemmän mulla on ikävä mun perhettä, peppiä ja Oonaa. Suomee mulla ei oo yhtään ikävä :D 

Minkä mallinen se sun Applen kone on?

Mulla on MacBook Pro 13'' Retina :)


Mitkä on sun lempi tv-sarjoja?

How I met your mother, Greyn anatomia, Frendit, Supernatural jnejne.. :D Niitäkin on ihan liikaa. 

Mitä on sulla suunnitelmana tulevaisuuden varalle?

Yritän hakea johonkin kouluun, mut mulla ei oo vielä mitään tietoo että mihin.



Mikä on sun toiveammattisi?

Oon jo kauan halunnu psykologiks mutta se taitaa olla mahdottomuus mun todistuksella. :D Joku vaatteisiin liittyvä työ olis kanssa kiva. 

Mä haluisin kuulla enemmän noista käytännön jutuista mitä ulkomaille muuttaminen vaatii. Esim kela, kämppä yms.

Nyt kun alkaa miettimään niin me ei tehty oikeestaan mitään. Piti hommata vaan luotettava vuokranantaja, lennot, vakuutukset jne. Me kyllä käytiin höpöttelemässä Kelassa, mut ei me tänne saada mitään tukia joten se oli aika turhaa. :D 

Miten pidät itses noin hyvässä kunnossa?

Mä en oikeesti edes tiedä. :D Kai mulla on vaan niin hyvä aineenvaihdunta, ainakin vielä. Mut siis heti kun meen takas Suomeen alan kyllä käymään lenkillä ja salilla. 

Juhlitko paljon?

Joo, no kyllä täällä tulee juhlittua paljon enemmän mitä Suomessa.. :D

Seurusteletko/oletko ihastunut?

En seurustele, enkä tunne olevani ihastunutkaan :D Ei semmonen sovi mun elämäntilanteeseen just nyt..

Mistä haaveilet?

No tällä hetkellä ainakin siitä, että saisin asua täällä pidempään kun kolme kuukautta… 

Idoli/esikuva?

Lana Del Rey

Lempi lainaus tai sanonta

Näitä on ihan liikaa. Mut esim:

'' Let your smile change the world but don't let the world change your smile. ''

'' I  believe in person I want to become. '' 

'' A good life is collection of happy moments. ''





Mihin kaupunkiin haluaisit muuttaa?

Haluaisin asua tulevaisuudessa ulkomailla, mut jos Suomesta pitää valita niin Jyväskylä tai Tampere.

Oletko sosiaalinen?

Sopivasti joo, se riippuu tietty porukasta. 

Haluatko ulkomaille asumaan pysyvästi?

Haluisin! En nyt varmaan koko loppuelämäks mut pariks vuodeks olis kiva. :)

Viime kesän paras muisto?

Mun, Oonan ja Kristan kolmen roadtrippi Vaasaan ja Poriin. :) Sitä reissua mä en ikinä unohda <3



Viime vuoden paras muisto?

Meinaako tää niinku 2013 vuotta? Mut sillon kesä oli kyllä mun elämäni paras, koska täytin 18 jne..

Elämäsi paras päivä/tapahtuma?

En osaa sanoa parasta kun en lähtis vertailemaan mun elämän parhaimpia tapahtumia. 

Mitä ikävöit suomesta eniten?

Perhettä ja kavereita. Plus Peppiä ihan älyttömästi. 



Voisitko jäädä asumaan Maltalle loppuelämäksi?

En loppuelämäks, koska tää on kuitenkin sen verran pieni paikka. 

Onko sulla suunnitelmaa mitä teet kun palaat Suomeen?

Yritän päästä töihin ja keksiä mitä teen seuraavaks. 

Miten vietätte vapaapäiviä siellä?

Yleensä mennään juhlimaan, koska muina päivinä se ei oikein onnistu töiden takia. Käydään myös shoppailemassa ja kiertelemässä Maltaa. Joskus saatetaan vaan viettää leffailtaa kotona. 

Onko siellä halvempaa elää kuin Suomessa?

Tavallaan joo :D Ei mulla mee täällä rahaa muutakun vuokraan ja ruokaan. Plus nettiin ja puhelimeen. 

Onko sulla tulevaisuuden suunnitelmia?

Haluun muuttaa takas ulkomaille tai sit yritän vaan keksiä mihin kouluun haluaisin.

Unelmatalo?

Semmonen aika iso, valkonen talo jostain meren rannalta. :)

Haluatko lapsia, kuinka monta?

Haluisin, ehkä kaks tai kolme :)

Lempi vaatemerkki?

Oon aina tykänny Converse-merkistä eikä se oo vieläkään muuttunu mihinkään. Mut se nyt liittyy lähinnä kenkiin. :D BOY LONDON on kyl kanssa ihan siisti. Mut mä en käytä oikeestaan ikinä merkkivaatteita joten vaikee sanoo. :D

Paras vuodenaika?

Kesä :)

Lempi vaate?

Tällä hetkellä yhet sellaset vaaleet shortsit, jotka ostin bershkasta. Plus tottakai tennarit kuuluu mun lemppareihin.



Oletko enemmän tyttömäinen tyttö vai poikamainen tyttö?

Molempia. :D Tykkään ehkä enemmän pukeutua rennosti, mut joskus mun tekee mieli pukeutua naisellisesti. 

Kuinka iso perheesi on?

No mulla on äiti, isä, kolme siskoa ja yks veli.  :) Lasken mun perheeseen kyllä vielä siskon lapset, isovanhemmat ja siskojen poikaystävät ja veljen tyttöystävän. 

Onko sinulla lemmikkejä?

On koira, jota mulla  on tällähetkellä maailman suurin ikävä <3

Puhutko hyvin englantia?

Mun mielestä ihan ok :D

Tutustutko helposti ihmisiin?

Riippuu aina siitä toisesta osapuolesta et millanen se on. 


Ootko puhelias vai puhutko "puhun sillon kun on asiaa" - periaatteella? 

Se riippuu niin ihmisestä kenen kanssa juttelen. Tykkään olla tosi paljon ihmisten kanssa jotka puhuu paljon, koska mun mielestä ihmisten kuunteleminen on kivaa. Jos oon taas sit vähän hiljasemman ihmisen kanssa, mä alan luonnollisesti puhumaan enemmän. Tää on tosi vaikee selittää. :D

Millanen on kauneusihanteesi?

Mun mielestä iloisuus tekee ihmisestä kauniin, mut jos pitää sanoa sellasia pinnallisia juttuja niin terveet ja pitkät hiukset, ruskettunu iho, sopusuhtanen ja siro kroppa ja kaunis hymy jne. :D

Ootko parisuhde ihminen vai tykkäätkö enemmän sinkkuelämästä?

Sinkkuelämästä, koska mua ahdistaa liikaa parisuhteet tällä hetkellä. :D Kyllä musta jossain vaiheessa elämää tulee taas parisuhde ihminen :’)

Oletko pinnallinen?

En mielestäni. Hyväksyn kyllä kaikki ihmiset sellasena kun ne on. 

Kolme huonointa ja parhainta puoltasi luonteessasi?

Kukaan ei saa ikinä selvää mitä mä aattelen, ja sen takia kaikki pitää mua tylynä. Pidän myös tosi paljon asioita mun sisällä. :D En myöskään oikeen osaa suunnitella ja järjestellä asioita.

Osaan kuunnella ihmisiä, oon vähän liiankin empaattinen ja jos mun pitää tehdä jotain niin teen sen yleensä kunnolla.

Harrastatko liikuntaa?

En tällä hetkellä, vaikka pitäis varmaan yrittää liikkua :D

Mitä mieltä olet eläimistä?

Oon tosi eläinrakas ihminen, joten oon sitä mieltä että oikeastaan kaikki eläimet on ihania.

Minkälainen on ruokavalios, kun oot noin hyväs kunnos?

En syö minkään ruokavalion mukaan. Täällä mä varsinkin oon syönyt hullun epäterveellisesti että tässä asiassa mä en voi antaa mitään vinkkejä.. :D




Kerkeettekö päivisin tehdä oikeen mitään järkevää ku hengailette yöt töissä?

Keretään jos saadaan vaan aikaseks. :D 

Millon ootte aatellu tulla takas suomeen?

Joulukuussa

Eikö teillä mee hermot kaverinne kans toisiinne? :D

Tottakai välillä :D Mut se nyt on ihan normaalia.



Mikä kamera sulla on ku sulla on nii paljon kivoja kuvia? 

Canon eos 1100D

Luetko kirjoja? Jos luet niin suosikki kirjailija?

En lue kirjoja :(

Ootko saanut ulkomailta paljon uusia kavereita?

Joo ihan älyttömästi. :)

Onko Maltalla paljon semmoisia "epäilyttäviä" ihmisiä?:D että onko saanut pelätä ulkona kulkiessa?

On täällä niitäkin, mut pitää osata pitää huolta itestä :D Eikä kävellä yksin pimeessä. 

Onko sulla pidennykset? Jos niin mistä oot hommannut?

On, mut käytän niitä aika harvoin. En muista yhtään mistä tilasin ne, mut jostain netistä :)

You Might Also Like

0 comments