Life is exactly what you make of it ♥

8.27

Mua jännittää. Enää vaan neljä päivää lähtöön. Ollaan pystytty pitämään tää juttu aika hyvin salassa kaikilta ja siks mä ootankin tän postauksen julkasemista vielä. Mun ja Kristan ensimmäinen koti tulee olemaan vähän kauempana kuin muutama vuosi sitten kuviteltiin. Ainahan joku voi mennä pieleen, mutta mä meen ainakin positiivisin mielin eteenpäin - vastoinkäymisethän kuuluu elämään. Musta tuntuu kuitenkin, että seuraavista kuukausista tulee ihan mielettömiä ja ne voi olla meidän elämän parhaimpia hetkiä. 

Me muutetaan siis mun parhaan kaverin kanssa Maltalle syyskuun 8 päivä. Tää hullu idea lähti oikeastaan siitä kun me tajuttiin Kristan kanssa keväällä, että meidän seuraava vuosi tulee olemaan täynnä tyhjää ellei keksittäis mitään. Mua ei ainakaan kiinnostanut lähteä opiskelemaan mihinkään, koska en tiennyt mitä haluan ja tiesin välivuoden olevan kaikista paras vaihtoehto. Oon aina halunnut lähteä jossain vaiheessa matkustamaan, mutta mä jotenkin kuvittelin että se on yksin aika mahdotonta - ainakin mulle. Kun me tajuttiin ettei kummallakaan oo mitään syytä jäädä Ähtäriin, tai ylipäätänsä Suomeen, suunnitelma oli oikeastaan jo valmis. Tietenkin se lähtö tuntui siinä vaiheessa jotenkin tosi kaukaselta ajatukselta, koska olihan siinä edessä vielä kesä ja pitkät työputket. Nyt ne on kuitenkin ohi ja lähtöön on enää alle viikko.

Aluks me aateltiin vaan lomailla ja jossain vaiheessa me katotaan, että saadaanko me sieltä töitä. 

Miks me valittiin Malta? Krista on ollu aikasemminkin ollut samassa maassa työssäoppimasa, joten se ympäristö on sille aika tuttua. Itsehän en oo koskaan käynytkään siellä, mut oon kuullu siitä tosi paljon hyvää. 

Mua jotenkin ärsyttää kun ei olla voitu kertoa tästä aiemmin, mut aateltiin pitää tää loppuun asti ees jotenkin salassa. Mulla tulee kyllä ihan kamala ikävä muutamia tärkeitä ihmisiä, mut se on oikeesti lähdettävä nyt tai ei koskaan. 

Onneks mulla on tollanen ystävä, jonka kanssa saan kaikista hulluimmistakin ideoista totta. Krista me tehään tästä meidän elämän paras reissu 


Heippa ihanat! Anteeks tää kamalan pitkä postaustauko, mutta mulla on ollu tässä ihan liikaa kaikkea enkä oo missään vaiheessa kerennyt avaamaan läppäriä. Moni on varmaan nähnyt jo Instagramista, että missä mä nykyään oon. Kirjotin ton ylemmän tekstin melkein kaks viikkoo sitten, ja mä aattelin kyllä että pääsen postailemaan aikasemmin. Haluun kuitenkin julkasta tuon tekstin nyt, että näätte vähän millaset fiilikset mulla oli ennen lähtöä.

Tultiin siis tänne Maltalle tasan viikko sitten, eli 8.9. Meitä jännitti ihan sairaasti, niinkuin varmaan huomaattekin tuosta ylemmästä tekstistä. Lennot meni hyvin ja saatiin laukutkin perille asti. Seuraavana meidän pitikin löytää meidän vuokraisäntä ja onneksi tämä kyseinen mies olikin meitä vastassa lentokentällä lappu kädessä, jossa luki Kristan nimi. Vuokraisäntä heitti meidät meidän ensimmäiseen omaan kotiin ja antoi meille avaimet. Koko matka meni siis aivan täydellisesti vaikka meitä vähän pelottikin että mitä tässä vielä tapahtuu. Meillä kesti kuitenkin hetki tottua tähän asuntoon, mutta parin päivän jälkeen tää alkoi tuntua ihan kodilta. 





Meidän kämppä on ihan ylimmässä kerroksessa, ja täältä on kyllä iha kivat näkymät. Meillä on myös iso parveke, missä on hyvä grillata päivisin ihoa. 


 
Meidän naapurin kissa käy aina välillä vierailemassa meidän asunnossa. :D Niin söpö!





Mentiin heti ensimmäisenä iltana (eli maanantaina) käymään Pacevillessä kiertelemässä. Törmättiin samantien Kristan tuttuun ja tää vei meidät sitten viereisin baarin pomon luo. Höpöteltiin hetki niitä näitä ja kerrottiin että tarvittais jostain jossain vaiheessa töitä. Tääkin homma lähti käyntiin aika sujuvasti, koska kyseisen baarin pomo pyysi meitä tuomaan seuraavana päivänä meidän maltalaiset numerot. Tiistaina me käytiin sitten kiertelemässä paikkoja, käytiin hakemassa numerot ja syötiin tollaset ihan hullun hyvät annokset Native-nimisessä paikassa. Illalla me vietiin sitten numerot pomolle ja saatiin jäädä samantien harjoittelemaan. Kaikki tuli kyllä jotenkin yhtäkkiä ja siinä ei kerennyt edes jännittämään. Pääsin kattomaan vähän baarimikon hommia ja krista meni ulos seuraamaan millasta sisäänheittäjän homma on. Seuraavana päivänä tehtiin toisinpäin. 

Nyt ollaan oltu joka ilta töissä ja ollaan tutustuttu kokoajan enemmän ja enemmän meidän työkavereihin. Eli meillä tais jäädä lomailut lomailematta. Parina iltana ollaan jääty jatkoilemaan töiden jälkeen meidän omaan baariin, tai suunnattu johonkin toiseen. Yhtenä kertana mentiin töistä suoraan rannalle ottamaan aurinkoa. Eli uusia hyviä muistoja on tullut tässä viikon sisällä tosi paljon.

Ollaan oltu nyt monta iltaa Kristan kanssa ulkona ja yritetty saada porukkaa baariin sisään. Mun mielestä se on tosi hauskaa kun saa höpötellä ihmisille englantia ja muutenkin siinä samalla tutustuu uusiin ihmisiin. 



Tykkään tästä paikasta tosi paljon, koska ensinnäkin täällä paistaa aurinko lähes kokoajan ja yölläkin pärjää pelkillä shortseilla ja topilla. Mä toivon että mä pääsen postailemaan teille aina välillä jotain tässä töiden ohella. Ollaan vaan aina tosi väsyneitä päivät kun koko yö menee töissä. 

Mua kannattaa seurata Instagramissa, koska kerkeen päivittelemään sinne paljon useemmin! Ja nimimerkki oli siis mamituh :)

Tälläsiä pieniä uutisia mulla oli kerrottavana. Onko teistä joku käynyt Maltalla ja jos on niin mitä tykkäsitte? Kertokaa myös mitä täällä kannattaa käydä kattomassa! 

Huippua alkuviikkoa kaikille! 

You Might Also Like

12 comments

  1. Vautsi, tosi upeen näköstä tuolla! :'o

    VastaaPoista
  2. kämpästä kuvia!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo heti kun vaan kerkeää kuvailemaan! :)

      Poista
  3. Ootte te kyllä hurjia!! :) Ihanaa että kaikki on menny hyvin siellä ja toivottavasti päästätte meijät nurkkiin majaileen ens kuussa jos sinne saakka päästään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, niin me vähän ollaan. :') Ja tottakai päästetään!

      Poista
  4. voivitsi täältä löytyy ainaki yks sairaan kateellinen :oo !! oon ollu maltalla kaks kertaa ja toisena kertana kolme viikkoo :-) cominolla kannattaa ehdottomasti käydä! toki entiiä onks se enää tähän aikaa niin kiva kun ei oo nii lämmin ku kesäl mut silti! ja sit tosihyvä ravintola vinkki kun sliemaan päin mennessä on semmonen kun it-torro ravintola (toivottavasti meni oikein) niin sielä on sairaaan hyvät pizzat! :p siinä on semmonen "torni" ja muuten ulkona se ravintola niin siitä tunnistaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, eli tää on vissiin sulle aika tuttu paikka! Joo meidän työkaverit lähtikin käymään töiden jälkeen siellä cominolla mut ite en jaksanu kun olin niin väsy. :D Mutta enköhän mä siellä pääse jossain vaiheessa käymään! Ja veikkaan että se on nytkin kiva, koska täällä on tällä hetkellä ehkä vähän liiankin lämmin :D Ja pitääpäs käydä tsekkaamassa tuo ravintola, kiitos sulle tosi paljon vinkeistä <3

      Poista