Hair is a woman's crowning glory.

11.01

Päätin nyt vihdoin ja viimein tehdä teille postauksen mun hiuksista. En siis pidä todellakaan mun hiuksia hyvänkuntoisina, jos joku niin luulee. Mulla oli vielä yläasteella aivan ihanat, pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, mut mä tein sen virheen ja blondasin niitä ihan liikaa. Mulla oli silloin myös pakkomielle lyhempiin hiuksiin ja leikkasin niitä vaikka kuinka paljon. Ja voin sanoa, että mua kaduttaa se ihan älyttömästi. Että jos suunnittelette siellä ruudun toisella puolelle blondaamista, niin tehkää se varovasti. Nyt mun hiukset on kuitenkin jo vähän pidemmät ja parempikuntoiset, että enää mua ei ärsytä mun tyhmyys silloin yläasteella. Nykyään värjään siis pelkkää juurta, enkä laita latvoihin muuta kun vaahtoväriä.

 Ootte pyydellyt ehkä eniten sitä hiustenkiharrusvideota, mutta videomateriaalia mulla ei oo valitettavasti teille tarjota. Mun ikivanhalla hp:n läppärillä on nimittäin mahdotonta editoida, plus videon lataaminen youtubeen kestäisi enemmän kuin ikuisuuden. Päätin kuitenkin ottaa kuvia teille mun hiustenlaitosta. Toivottavasti saatte edes vähän selvää!


1. Mulla on oikeesti luonnonkiharat hiukset. Hiustenkuivaajalla saan ne joskus suoriksi, mutta sekin tapahtuu vain harvoin. Oon kyllä aina ollu sitä mieltä että suorat hiukset olis paljon helpommat. Tai hiukset ei ainakaan kärsis sillon niin paljoa kaikesta suoristamisesta.

2. Alotan siis tietenkin hiustenlaiton aina suihkuttamalla lämpösuojaa hiuksiin, mutta tähän unohdin sen kuvata. Mun hiuslaatu on onneks sellanen, joka ei takkuunnu helposti, mutta kyllä se hiustenlaitto alkaa aina myös sillä hiusten harjaamisella, niinkuin varmasti jokaisella. :D

3. Aloitan kihartamisen nostamalla suurimman osan hiuksista ylös, että saan alimmat hiukset ensimmäisenä kiharrettua. Tää on mun mielestä kaikista helpoin tapa.

4. Harjaan yhden osion yleensä vielä ennen kihartamista, että kiharasta tulee siistimmän näköinen.

5. Kiharran aina joka osion ulospäin. En tiiä miten se oikeaoppisesti tehtäis, mut mun mielestä tollee tulee paljon kivemman näköset kiharat.

6. Tykkään ite enemmän kiharoista, jotka lähtee aika juuresta asti. Hiuksista tulee paljon kuohkeemmat näköset ja näyttää muutenkin paremmalta kuin ne hiukset, joissa kiharat on vain latvoissa. Tää on vaan mun mielipide ja riippuu tietty aina hiuksista mihin ne kiharat tekee :)

7. Etuhiukset käännän yleensä vain ulospäin, että en ala niitä erikseen kihartelemaan.

8. Ja omat hiukset ready!


9. Tilasin mun pidennykset Huuto.netistä viimetalvena wanhoja varten. Muistaakseni hintaa oli alle 70e ja mun mielestä noi on ollu kyllä tosi hyvät hintaansa nähden. Nyt ne alkaa olla vaan niin lyhentyneet, että pitäis tilailla uudet. :)

10. Laitan pidennykset ihan normaalisti ensin tupeeraamalla juurta ja suihkuttamalla vähän lakkaa päälle, että klipsit pysyis paremmin. 

11. Niinkuin huomaatte, ei noi pidennykset pidennä mun hiuksia oikeestaan yhtään. Käytän niitä vaan sen takia, että saisin hiuksiin lisää paksuutta ja tuuheutta. :)

12. Loput klipsit kiinnitän ihan joka puolelle, mutta niitä vaiheita en jaksanut teille kuvata. Eiköhän melkein jokainen tiedä miten ne laitetaan, ainakin ne jotka ne klipsipidennykset omistaa. :)


13. Ja pidennykset päässä!

14. Tupeeraan vielä päältä vähän, että hiukset tulis vielä kuohkeemmiksi.

15. Ja viimeistelyks vielä kiharoiden aukiharjaus. En tykkää yhtään semmosista liian ''siisteistä'' kiharoista, mun mielestä aukiharjatut näyttää paljon rennommilta ja luonnollisemmilta. :)

16. Ja loppusilaukseks vielä lakkaa. TADAA.

Ja tässäpä on lopputulos. :)

Lopuks vielä haluan näyttää parit lempparihiusjutut, mitä ilman en tulis toimeen.


Näistä Goldwellin shampoosta ja hoitoaineesta hiuksista tulee ihanan sileät ja pehmeät. Ah, täyttä rakkautta <3


Näitä FOUR REASONS-hopeesuihketta -ja shampoota mun tulee vähän harvemmin käytettyä, mut kyllä oon todennu nää ihan toimiviks. Pitäis vaan käyttää vähän ahkerammin, että sais tota keltasuutta vähän näistä hiuksista pois :) Plussana käytän vielä sitä Goldwellin vaahtoväriä aina välillä, mut siitä unohdin kokonaan ottaa kuvan.

Näitä ilman mä en tulis millään toimeen. Mun on aivan pakko laittaa joka suihkukerralla jotain tehohoitoa, että mua ei ala ahistamaan. Kyl mä varmasti ilmankin jonkun kerran pärjäisin, mut oon vaan niin koukussa. :D En haluu ees tietää millanen määrä kaikkee ylimäärästä mun hiuksissa on kaikkien tollasten tehohoitojen ansioista... Tuo öljykin on aina pakollinen suihkun jälkeen, että hiuksista tulis vielä sileemmät :)


Jo edellisessä postauksessa mainittu Osiksen luottolakka. Ihan lempparia.


Ja viimeisenä mun oma Tangle Teezer. Epäröin vaikka kuinka kauan ostaa tän, mut kun kuulin tosta pelkkää hyvää ja kokeilin sitä muilta niin rakastuin tuohon heti ja mun oli pakko saada itellenikin samanlainen. Aivan ihana <3


Nää ei nyt ollut mitään ammattilaisen neuvoja, mutta kertokaahan mitä tykkäsitte!

♥Mamitu

You Might Also Like

32 comments

  1. Hiukses näyttää kyllä tosi paksuilta ilman pidennyksiäkin :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo no onhan ne valmiiks jo aika paksut, mut haluun niistä vielä paksummat.. :)

      Poista
  2. Kiva postaus! Vaikka itelläni on kyllä hyvä suoristusrauta niin kihartaminen ei mulla oo ikinä onnistunut, johtunee varmaankin surkeasta tekniikastani kihartaa. Millä tekniikalla tarkkaan ottan sä kiharrat suoristusraudalla ja pysyykö kiharat kyllä hyvin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) kai se on vaan siitä kiinni et miten kauan sitä rautaa pitää siinä, koska jos se on liian vähän aikaa niin eihän se osio tietenkään kiharru.. en oikeen osaa selittää. käännän vaan ulospäin, pyöräytän ympäri ja liu'utan hiljaa sitä osiota alaspäin :) ja mulla pysyy nää kiharat vaikka kuinka kauan, johtuen varmaankin siitä kun mun omatkin hiukset on niin taipusat :D

      Poista
  3. mistä ostit ton harjan?:) sul on ihanat hiukset ja oot muutenki tosi upee! vastaat just mun kauneusihannetta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. keskisen parturiliikkeestä :)voi kiitos tosi paljon :)

      Poista
  4. Miltä sun hiukset näyttää sillon kun niitä ei oo suoristettu? Onko sellasta kuvaa tääl blogissa ja jos ei ni oisko mahdollista laittaa ? :3 +oot nätti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ne on sellasta rumaa kiharaa :D onhan niitä kuvia, ainakin ensimmäisissä postauksissa. mut voin toki laittaa joskus erikseen sit kuvan :) kiitos paljon :)

      Poista
  5. ihanat hiukset ja ihana sinä! <3 :*

    VastaaPoista
  6. Wau, sä oot tosi kaunis ja sulla on ihanat hiukset :3 Mä oon niin kateellinen sulle ja sun hiuksille. Eikö sulla ole ollut myös se Roger Para-harja? Onko se hyvä harja ? :) Itselläkin on blondit hiukset ja ne ovat todella huonossa kunnossa, vaikka olen käyttänyt kaikenlaisia hiushoito_tuotteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos :) ei kannata olla kateellinen! onhan mulla ollu, ja se oli mun luottoharja monta vuotta, mut päätin sit vihdoin vaihtaa johonkin muuhun. mut joo, ite tykkäsin ainakin :) ja blondit hiukset nyt tuppaa olee vähän semmoset, vaikka kuinka käyttäis hoitotuotteita.. :/

      Poista
  7. tätä on varmasti ennenki kysytty mutta millä kameralla kuvaat ?:) ++ oot ihan älyn kaunis :o

    VastaaPoista
  8. Ootpa sä kaunis :)

    VastaaPoista
  9. Voi että sä oot ihan yli kaunis! :) kuinka pitkät sun pidennykset on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) olikohan ne 50cm... en oo aivan varma :D mut ne on kyllä lyhentyny siitä aika paljon..

      Poista
  10. Aivan ihanat noi hiukset, aijon kyllä itsekkin koittaa joskus <3 :3

    VastaaPoista
  11. eikö sua hävetä et ko blurraat naamas kuvissa niin kun sut todellisuudessa näkee se ei todelkaan oo nuin tasanen ja hyvä:-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. melkein kaikkihan sen osaa erottaa, että onko kuvaa käsitelty vai ei :D mut joo kysymyksees vastaan, että ei hävetä :) pehmennän vaan niitä kuvia, jotka on liian tarkkoja.

      Poista
  12. tosi kivat hiukset sulla:) ja meikkaustyyli samoin!

    VastaaPoista
  13. Voi jaksaispa sitä itsekkin kiharrella useammin. mulla vaan tuo kuontalo on niin järkyttävässä kunnossa alta ja päältä että aukinaisena menee ja takkuuntuu alta aikayksikön. Mutta tuon samaisen tangle teezerin olen todennut loistavaksi :)

    http://kolmiosirkus.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo no mäkin oon harventanu tota kihartelua aika paljon :) se on kyl tosi hyvä!

      Poista
  14. Minkälainen tuo sun suoristusrauta on ? Siis meinaan sitä merkkiä ja nimeä ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on mun siskon mut se oli vissiin joku Ghd :)

      Poista